IPRO

Binder IPRO BV_Pagina_12_Afbeelding_0001

Kennis en ervaring in optimale gastbeleving

Een hotel is een ontmoetingsplaats waar mensen kunnen eten, drinken, werken en slapen. Welke mensen we willen aanspreken en hoe we deze kunnen bereiken is een spel dat de hotelier als geen ander kan spelen. Het bieden van een welkom ontvangst en het overspoelen met gastvrijheid is ook iets wat in het bloed van de hotelondernemer zit. Maar dit alles valt in het niets wanneer de gast wordt geconfronteerd met slijtage en verval.

Een doorgezakt bed, schimmel in de badkamer, beschadigde wanden of gaten in het tapijt. Door het gebruik van social media, en de mogelijkheid om reviews op boekingssites te plaatsen, is de gast in staat om de wereld in een razend tempo te vertellen hoe met het hotel gesteld is. Het resultaat van deze acties is dan ook direct te zien in de vorm van een rapportcijfer op de betreffende boekingssites en -social media. Natuurlijk probeert de hotelier de negatieve reviews te pareren en de goede reviews op alle manieren te etaleren maar de basis zit in de kwaliteit van het product zelf!

Al ruim 20 jaar staat Gino Hoes naast de hotelier om zijn kennis en ervaring in te zetten voor een optimale gastbeleving. Na een bouwkundige opleiding blijkt Gino Hoes’ passie te liggen in het ontwerpen van meubels en interieurs. Een brede oriëntatie binnen de wereld van interieurinrichting maakt hem tot een veelzijdige ontwerper, die al op jonge leeftijd besliste om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Het avontuurlijke leven waar hij van droomde begon toen zich de kans voordeed om in de hotel- en leisuremarkt aan de slag te gaan. Eerst ingehuurd als projectmanager en later als projectinrichter en ontwerper. Gastbeleving heeft als rode draad de werkzaamheden beïnvloed. Zelfs binnen de zorgsector, waar Gino Hoes vele prachtige projecten heeft uitgevoerd, praat hij liever over gasten dan over de gebruikelijke term patënten. Een grote interesse in techniek en innovaties vormen nog steeds de drijfveer voor Gino Hoes en zijn interieurconcepten.

IPRO BV
Met de kennis van de architect, de creativiteit van de ontwerper en de visie van uw zakelijke partner creëert Ipro BV prikkelende totaalconcepten. Als klant heeft u in Ipro BV een betrouwbare partner die uw wensen en eisen zal vertalen om deze te realiseren binnen uw gestelde budget en de gewenste periode. Ipro BV is in staat om met simpele en pragmatische oplossingen de gastbeleving te optimaliseren. Grote investeringen kunnen zo worden uitgesteld of worden gespreid door een plan van aanpak met gefaseerde uitvoering.

Masterplan
Door het maken van een masterplan wordt een basis gevormd voor het aanpakken van grotere investeringen. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever wordt een conceptplan ontwikkeld waarbij een schetsplan wordt gekoppeld aan een budget. Hiermee wordt een ruw beeld van het esthetische deel gecreëerd en inzicht gegeven in de omvang van de werkzaamheden en de gevolgen voor het operationele deel. Hierna wordt het vervolgtraject bepaalt.

Experience concepts
Bij het ontwikkelen van een nieuw interieurconcept of het restylen van een ruimte richt Ipro BV zich vooral op het creëren van zoveel mogelijk onderscheidende elementen in de gastbeleving gedurende het verblijf. Naast interieurtechnische oplossingen zijn er ook producten en technieken die we kunnen inzetten om bij de gast een onvergetelijke indruk achter te laten.

De primaire functie van een hotel blijft het verzorgen van de overnachting. De hotelkamer en bijbehorende badkamer dienen daarom op orde te zijn, waarbij in de regel de sfeer en uitstraling worden afgestemd op de doelgroep. Maar wat doen we met de emoties van de gast? Wat doen we om het onderscheid te maken? Wat geeft een blijvende indruk? En hoe gaan we dat aanpakken? Veel vragen die de hotelondernemer zich regelmatig moet stellen om het verschil te kunnen maken in de huidige marktsituatie. Iets waar Ipro BV zich continu mee bezig houdt: Hospitality 2.0!!

Visie en werkwijze
Inkoopbronnen zijn door internet voor iedereen toegankelijk, fabrikanten zoeken de eindgebruiker direct op en bieden webshopconcepten aan. Tradities vervagen, waarden en normen worden bijgesteld, en vernieuwende ideeën groeien uit tot de nieuwe standaard. De wereld in beweging…

Een duidelijke beweging die ook in consumentenland heel voelbaar is als we een woonmall bezoeken. Detaillisten die hun best doen om ons een breed scala van interieurproducten aan te bieden en een consument die zich daar uitgebreid laat voorlichten om vervolgens de aankoop thuis via een webshop te laten verlopen. Het is de angst van veel ondernemers om niet in staat te zijn in te spelen op deze veranderingen.
In de projectwereld is het niet anders. Een opdrachtgever is tenslotte ook een consument. Zijn koopgedrag is ook aangepast en vraagt om een meer transparante manier van werken. Modern ondernemen is bereid zijn om informatie te delen en samen te werken. Daarom werken wij nauw samen met architecten, aannemers en fabrikanten in de ontwikkeling en uitvoering van onze projecten. Hierbij zal ieder zijn specialiteit inzetten om tot een optimaal resultaat te komen. Het samenstellen van zo’n team doet Ipro BV in nauwe samenspraak met de opdrachtgever op basis van het type project en beschikbare budget. We kijken daarbij ook naar de werkwijze en aansprakelijkheid tijdens de uitvoering.

Wij hebben deze werkwijze circa 9 jaar geleden geïntroduceerd en passen deze nog steeds naar volle tevredenheid toe. Uiteraard evalueren we met regelmaat en sturen indien nodig bij. Vooruit kijken én denken is cruciaal om resultaat te behalen. De markt verhardt maar biedt ook veel kansen voor ondernemers die flexibel zijn en zich buiten de geplaveide paden durven te begeven.

IPRO BVBinder IPRO BV_Pagina_01_Afbeelding_0001
Inspiring Hotel concepts
Oostereind 5
7843 PG Erm

T: +31 (0)591 361 006
F: +31 (0)591 361 113

E-mail
IPRO-bv.nl