Food en non-food voor ambitieuze horecaprofessionals

De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam beleefde afgelopen september haar vierde editie. De organisatie kijkt er tevreden op terug. Het aantal exposanten steeg, het programma was uitgebreider dan voorheen en ook het aantal bezoekers nam toe. De editie 2017 staat gepland voor maandag 18 tot en met woensdag 20 september in Rotterdam Ahoy.

Met 360 exposanten en 140 programma-onderdelen kwamen de 10.584 bezoekers van vakbeurs Gastvrij Rotterdam ogen en oren tekort afgelopen september. Ook het aantal vierkante meters beursoppervlakte was groter dan ooit, zo meldt de organisatie. Ruimte die benut werd door een grote diversiteit aan exposanten en themapleinen.

Meer exposanten
Exposanten op Gastvrij Rotterdam komen zowel uit de food- als de non-foodsector. Hun aantal steeg in 2016 met 90 ten opzichte van een jaar eerder. Onder andere door deze stijging (bestaande uit voornamelijk nieuwe deelnemers) bood Gastvrij Rotterdam de bezoekers een groter wordend gastronomisch platform, met een uiteenlopend aanbod aan producten en diensten voor de bedrijfsvoering van de horecaondernemer.

schermafbeelding-2017-01-10-om-16-21-35

Nieuwe intitiatieven
Behalve een zeer uitgebreid programma, dat verspreid over drie dagen 140 onderdelen bevatte, presenteerde de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven. Zoals: het Schmidt Zeevis Restaurant, de uitreiking van de AD Gouden Pollepel, het Echt Rotterdams Collectief met innovatieve chefs, horecaondernemers uit de regio, ontbijtsessies van Touch Activation Marketing, en Foodproof met een focus op de Belgische foodservice-markt.

Ervaringen van deelnemers

René Eijsink, Commercieel directeur van Eijsink Afrekensystemen: “Gastvrij Rotterdam is een warme en veelzijdige beurs, waar veel nieuwe concepten en ontwikkelingen tentoon worden gespreid. Op de beurs komen hardware, software en food bij elkaar en dat maakt de beurs anders dan andere beurzen. Food en non-food weten elkaar hier goed te vinden en te versterken.”

Euro-Toques (een vereniging van professionele koks en restaurateurs die staan voor gezonde voeding die ambachtelijk wordt bereid) bood op Gastvrij Rotterdam een uiteenlopend programma aan in het kader van haar 30-jarig jubileum. Secretaris Rob Franken: “Gastvrij Rotterdam is absoluut in opkomst en wordt steeds drukker en mooier. De deelnemers en de beurs stralen kwaliteit en eenheid uit en daar gaat het om. Wij zoeken naar saamhorigheid en dat wil je vangen door allemaal positief te zijn. En dat is Gastvrij Rotterdam.”

Angelique Kors namens exposant Bidvest DeliXL: “Het klantcontact is heel goed en er is een hoog restauratief niveau. Dit is voor ons echt een geschikte beurs. Op ons versplein laten wij onze kwaliteiten in vis, vlees, wild, gevogelte en AGF zien. Wij willen de bezoeker inspireren en laten zien wat je allemaal met leuke, kleine producten kunt doen zodat restaurants zich via de werkvloer kunnen onderscheiden.”

Chef-kok Herman den Blijker was alle beursdagen aanwezig en nauw betrokken bij het door hem ontwikkelde mobiele foodconcept, het Schmidt Zeevis Restaurant: ”Gastvrij Rotterdam is echt een leuke horecabeurs, kwalitatief heel hoog, goede leveranciers en de bezoekers zijn serieus. Het concept zit goed in elkaar, leuke producten, enthousiaste mensen en een hoop nieuwe dingetjes.”

Geert Frank, category development manager Friesland-Campina: “Gastvrij Rotterdam is voor ons de gelegenheid om met tienduizend horecaondernemers in contact te komen. Wij hebben de beursbezoekers onder andere met ons nieuwe concept Lattiz kennis te laten maken door bij binnenkomst iedereen een gratis kop koffie aan te bieden.”

Wim Pulskens, Commercieel manager van Dr. Oetker: “Wij vinden Gastvrij Rotterdam een prachtige beurs waar kwaliteit voorop staat en het niet meteen gaat om kwantiteit. Wij zijn op zoek naar relevante klantcontacten met wie we in dialoog mogen gaan en daar past Gastvrij Rotterdam perfect bij.”

Gastvrij Rotterdam 2017
De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden en hoog segment. Meer informatie is te vinden op www.gastvrij-rotterdam.nl.