Brouwers Bedding Group deelt de lakens uit

Een hotelbed is meer dan een slaapplaats. ‘Eén van onze klanten omschreef het zo: het moet een beetje een wolkgevoel geven.’ Omgeven door prachtige, luxe bedden staat een tafel met daaraan een vrolijk duo. Thieu Brouwers (59), eigenaar, en Bram Groos (43), commercieel directeur van Brouwers Bedding Group, hebben zo hun eigen ideeën over de vereisten van een fijn hotel.

‘Ik hou ervan als een hotel persoonlijk overkomt. Dat kan zelfs bij een groot hotel of een hotelketen. Het zit hem in echte gastvrijheid.’ Thieu somt op: ‘Het moet iets knus hebben. Een vriendelijke uitstraling en sfeervolle aankleding. De ontvangst door attente medewerkers, waardoor je je echt welkom voelt. Ik vind het leuk als er op het bed bonbons liggen en een kaartje met je naam erop. Dat de badkamer luxe en fris is met dikke handdoeken. Dat het er lekker ruikt. En in de ochtend een luxe ontbijt…’ Thieu kan hartstochtelijk dagdromen. Sterker nog: daaruit put hij inspiratie voor de tak Hotel Supply van zijn bedrijf. ‘Een hotelbed moet dik zijn. Weelderig. Het nodigt uit om de dag van je af te laten glijden. Je ploft erin en vindt rust, ontspanning en sensualiteit.Brouwers bedding

Eigen atelier
Brouwers Bedding Group doet alles in eigen beheer en kan daarom echt maatwerk leveren. Thieu: ‘Ons atelier levert suit supply. Letterlijk. Zoals een mooi kostuum, wat perfect past, kunnen wij onze bedden zo hoog, breed en lang maken als onze klant wil.’ Bram vult aan: ‘In alle Fletcher hotels, Van der Valk Hotels en Van der Valk Exclusief, Easy Hotels, de Best Western-keten, Wings World Hotel maar ook Huis Ter Duin in Noordwijk, kun je heerlijk slapen in een bed van ons. Ons recept voor dat ‘wolkgevoel’? De combinatie van een boxspring met matras en topper. Een donzig dekbed. En het liefst bedlinnen van percal katoen. Dat is zuiver en koel en het ademt. De trend van het moment is nonchalante chique met het gebruik van natuurlijke materialen.’

Kostbaar hoeft niet duur te zijn
De bedden van Brouwers Bedding Group zijn van een hoge kwaliteit, maar hoeven niet duur te zijn. ‘We boeten nooit in op kwaliteit, maar geven eerlijk advies. Spaarzaamheid en duurzaamheid zijn ook in de horeca een hoog goed. Vaak hoeft niet alles aan een bed vervangen te worden. Wij komen persoonlijk langs en beoordelen de bedden die het hotel nog heeft staan. Die kunnen we ook gedeeltelijk vervangen, met bijvoorbeeld alleen een matras of hoofdeinde, zodat het bed kwalitatief en uiterlijk een oppepper krijgt. En nog een aantal jaren prima vooruit kan.’ De heren hebben voor een aantal hotels de Zoover-waardering van een onvoldoende naar een dikke voldoende weten te schroeven. Samen komt het tweetal overal, om hun kijk op slapen aan de man te brengen.

Brouwers bedding

Bed & Breakfast
Waarom Brouwers Bedding Group de lakens in hotelland uitdeelt, heeft meerdere redenen. Bram: ‘Wij begrijpen dat hoteleigenaren zelf ook van een verdiende nachtrust willen genieten. Daarom ontzorgen we graag. We voeren, indien gewenst, oude bedden af en plaatsen de nieuwe zelf. We nemen het verpakkingsmateriaal weer mee. We hebben scherpe levertijden en prijzen. Leveren franco, ook nabestellingen. En onze garantievoorwaarden zijn gewoon goed.’ Thieu heeft door jarenlange ervaring zijn grote materialenkennis gecombineerd met oog voor stijl en service. De goedlachse Bourgondiër maakt van zijn hart geen moordkuil: ‘Ons geheim? We maken graag grappen, maar onze afspraken nemen we serieus. En we leveren super kwaliteit in een breed segment. Het feit dat zowel een Bed & Breakfast als een Hotel Huis Ter Duin onze bedden weet te waarderen, spreekt voor zich.’

Tekst: Henrike Brouwer / Fotografie: Raldo Neven

Brouwers Bedding Group

Deelnemer Horecava: 9 t/m 12 januari 2017, stand 01.555
Thieu Brouwers en Bram Groos
Polluxstraat 25
5047 RA Tilburg

T: +31 (0)13 53 53 550

E-mail
Brouwers-Bedding.nl